Handel rządzi się swoimi specyficznymi prawami. Każda firma walczy o klientów, szczególnie o stałych klientów. Dodatkowo, każdy sklep danej marki walczy między sobą o klientów. Każdy ze sklepów otrzymuje plan do wykonania, ale to nie wszystko. W tak zwanych sieciówkach pracuje się również na wskaźnikach KPI. Jednym ze wskaźników jest konwersja, czyli ilu klientów, którzy weszli do danego sklepu, dokonali faktycznych zakupów.
W każdym ze sklepów montowane są systemy zliczania klientów, tak aby móc wyliczyć taki wskaźnik. Aby uzyskać ten wskaźnik na wysokim poziomie należy zadbać o profesjonalną obsługę. Na tym polu można zyskać najwięcej. Klient wszedł do sklepu, czyli chce dokonać zakupu, czuje taką potrzebę, to teraz dobry sprzedawca powinien wkroczyć do akcji. Dobrze zaprezentować produkt, sprawić, że klient poczuje się komfortowo. Osoba obsługująca potencjalnego klienta powinna sprawić, że klient zostanie przekonany do zakupu.
Ważne jest, żeby systemy zliczania klientów były jak najlepszej jakości. Tylko wtedy będzie można mieć pewność, czy wyliczenia konwersji pokazują faktyczną sytuację.